Wed. Jul 17th, 2024

Santai Travel Media

I n s p I r a s I p e r c u t I a n k u

“A Time Travel” Bersama Diskoria & Sheila Majid: Zepp Kuala Lumpur Dibanjiri Kenangan dan Irama

2 min read

“A Time Travel Diskoria with a Special Guest Sheila Majid” adalah lebih daripada sekadar sebuah konsert; ia adalah perayaan muzik, kenangan, dan emosi. Penampilan istimewa Datuk Sheila Majid bersama Diskoria mencipta sebuah malam yang akan diingati oleh semua yang hadir.

Dengan gabungan keunikan disko dari Diskoria dan keanggunan klasik Sheila Majid, konsert ini berjaya merentasi masa dan ruang, mencipta kenangan yang akan terus hidup dalam hati penonton.

MY Deteksi, Sembang Kari Entertainment, dan Tourism Malaysia telah berjaya menganjurkan sebuah acara yang bukan sahaja menghiburkan tetapi juga menyentuh perasaan. Keajaiban muzik dan kemegahan Sheila Majid telah menjadikan malam di Zepp Kuala Lumpur sebuah petualangan masa yang dipenuhi dengan kegembiraan dan cinta.

Diskoria, kumpulan yang terkenal dengan kebolehan mereka untuk menghidupkan semula lagu-lagu disko Indonesia, memulakan malam itu dengan persembahan yang penuh semangat. Merdi Simanjuntak dan Fadli Aat, dua tenaga kreatif di sebalik Diskoria, menyajikan 26 lagu yang mengalunkan keindahan disko dengan gaya kontemporari, mencampurkan nostalgia dengan elemen moden yang memikat hati.

Bukan hanya itu, malam menjadi lebih memukau apabila Datuk Sheila Majid, diva yang disayangi ramai, melangkah ke atas pentas. Dengan suara yang memukau dan pesona yang tidak pudar dimamah usia, Sheila Majid menyanyikan lagu-lagu hitsnya seperti “Warna”, “Dia”, “Antara Anyer dan Jakarta”, dan tentu saja, “Sinaran”. 

“Sebagai penganjur, kami di MY Deteksi bersama Sembang Kari Entertainment dan Tourism Malaysia merasa sangat terhormat atas persetujuan legenda Datuk Sheila Majid untuk tampil bersama kami,” kata wakil MY Deteksi.

Lebih daripada 1700 penonton memenuhi Zepp Kuala Lumpur, menjadikan suasana malam itu penuh dengan keceriaan dan kegembiraan. Cahaya neon yang berkelipan dan bola disko yang berputar menambah keajaiban visual, menjadikan setiap detik konsert itu sebuah pengalaman yang tidak dapat dilupakan. Setiap lagu yang dipersembahkan oleh Diskoria dan Sheila Majid disambut dengan sorakan, tarian, dan nyanyian bersama oleh hadirin yang hadir.

Penonton tidak hanya dihiburkan dengan persembahan muzik yang hebat tetapi juga dirasai dengan pengalaman yang lengkap dari segi suasana dan visual. Zepp Kuala Lumpur bukan hanya menjadi sebuah dewan konsert pada malam itu, tetapi telah berubah menjadi satu perhentian masa di mana muzik dan kenangan bertemu, yang tidak hanya sekedar sebuah konsert, tetapi sebuah momen magis yang akan selalu dikenang.

About The Author

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *